portál uživatelů
softwarů Autodesk

STRAND, s.r.o.

Strojírenství

Autodesk Vault umožňuje maximální využití firemního know-how Řešení Vault Manufacturing Autodesk Inventor Jako malá společnost musíme maximálně využívat světová standardní řešení tak, aby nedocházelo …

STRAND, s.r.o.

Autodesk Vault umožňuje maximální využití firemního know-how

Řešení
Vault Manufacturing
Autodesk Inventor

Jako malá společnost musíme maximálně využívat světová standardní řešení tak, aby nedocházelo k vytváření nepředvídatelných bariér při komunikaci se zákazníky, dodavateli a partnery.

Lubor Semrád, jednatel společnosti

 

Shrnutí

Společnost Strand sídlí v Chrustenicích nedaleko Prahy a specializuje se na zakázkové zpracování nerez oceli a na prodej dopravníků a dopravníkových systémů. V září 2008 společnost zahájila proces implementace systému Vault Manufacturing. Poměrně rozsáhlý proces zahrnoval:

a) zavedení standardů a metodiky práce v prostředí konstrukce;
b) nasazení správy dokumentace od společnosti Autodesk;
c) zavedení do každodenní praxe a tvorbu typových projektů;
d) zhodnocení stávajícího stavu a přechod na aktuální verze Autodesk Inventor a Vault Manufacturing. Proces byl dokončen během necelého roku, v červnu 2009 a dle slov ředitele společnosti pana Lubora Semráda proběhl přechod na novou technologii překvapivě hladce v celé společnosti: „Osobně jsem byl překvapen spontánním přijetím 3D modelů samotnými manuálními pracovníky, kdy šéfmontér běžně seznamuje své kolegy se složitými sestavami pomocí PC umístěného přímo na dílně.“

 

Výzva: konsolidace produktových dat a specifikací

Řešení Vault Manufacturing bylo nasazen v oblasti správy a sdílení dat s cílem konsolidovat data, s nimiž společnost Strand pracuje, zpřehlednit tato data a zajistit jejich maximálně efektivní využití v procesu výroby. Strand k implementaci přistupoval se čtyřmi hlavními cíly:

1) Dosáhnout sdílení dokumentace v elektronické podobě napříč celou firmou a umožnit jednoduché vyhledávání;
2) Svázání modelové sestavy, dílu, výkresu a souboru pro výpalek na laser pod jednu položku;
3) Možnost vyčíslení objemu materiálu pro komplexní zakázku;
4) Vytvoření vhodného prostředí pro propojení
s libovolným ERP systémem; 5) Zajistit – prostřednictvím souborů formátu dwf – komunikaci mezi oddělením konstrukce, obchodu, výroby a zásobování a komunikace se subdodavateli a klienty.

Rozhodnutí pro Vault Manufacturing bylo podle Lubora Semráda poměrně jednoduché: „S ohledem na využití modelových dat vytvořených v systémech Autodesk se Vault Manufacturing jevil jako naprosto přirozená volba. Funkcionalita systému přesahuje naše stávající potřeby a umožňuje další rozvoj i do budoucnosti. Navíc díky použití funkčních číselníků a adresářové struktury z minulosti byl přechod snadný a přirozený.

strnad2

Řešení: pohodlí a výhody

Implementace Vault Manufacturing přinesla výhody zejména v oblasti efektivity práce. V systému byla ke každému typovému výrobku vytvořena složka s popisem konkrétního výrobku a všech jeho existujících variant ve formátu MS Word (popis pro použití typového výrobku jiným konstruktérem), seznam proměnných ve formátu MS Excel (údaje z objednávky, např. výška, šířka, varianta, které řídí automatickou modifikaci typového řešení), skeleton typového výrobku (neměnná část modelu platná i v případě rozsáhlých úprav na žádost klienta), 3D model a 2D výkresy v Inventoru. Každá zakázka začíná kopírováním typových výrobků („excelovská” tabulka, skeleton, 3D model a 2D výkresy) s následným přizpůsobením podle požadavků klienta.

Každá ukončená akce je podkladem pro doplnění a úpravy typového výrobku (což je nikdy nekončící proces). Toto řešení přináší pro uživatele značné výhody. Jednak je to přehlednost a přístupnost všech dat týkajících se produktů, jednak to výrazně zvyšuje efektivitu práce, neboť vedení společnosti se může soustředit na rozvoj této báze znalostí uložených v systému Vault (typové výrobky), přičemž všechny jednotlivé akce jsou zcela v kompetenci konstruktéra.

 

Výsledek? Spokojenost a efektivita

S implementovaným řešením panuje ve společnosti Strand spokojenost, a to zejména pro snadnou adaptaci, intuitivní ovládání a standardizaci výroby, která je tolik důležitá pro zvyšování efektivity a konkurenceschopnosti. To ostatně potvrzuje i ředitel Lubor Semrád, který zdůrazňuje, že v blízké budoucnosti společnost Strand uvažuje o přechodu na ERP systém některého ze světových standardů s možností přímé integrace. „Domníváme se, že jako malá společnost musíme využívat maximálně světová standardní řešení tak, aby nedocházelo k vytváření nepředvídatelných bariér při komunikaci se zákazníky, dodavateli a partnery.“

Implementace Vault Manufacturing umožnila společnosti Strand podstatně efektivnější využití jejího know-how, což se projevilo i na úspěšných zakázkách: Strand například v nedávné době realizoval náročné konstrukce pro SDK obklady navržené ateliérem věhlasné architektky Evy Jiřičné nebo dekorativní opláštění lávek stanice metra Střížkov, navržené ateliérem architekta Kotase.

strnad3V současné době investujeme přibližně 50.000,-Kč ročně do vzdělání každého konstruktéra. Bylo by zcela nepřípustné, pokud by v případě odchodu konstruktéra byly takové prostředky ztraceny. Vault Manufacturing nám umožňuje tyto znalosti efektivně spravovat a využívat.“

Lubor Semrád, jednatel společnosti

 

 

 

Případová studie v PDF