portál uživatelů
softwarů Autodesk

Jak bude algoritmický design definovat značky v budoucnosti

Strojírenství

Generativní návrhové nástroje změní budoucnost 3D modelování. Jak a jaký dopad to bude mít na vaši značku? Co byste mohli a měli udělat již teď?

Jak bude algoritmický design definovat značky v budoucnosti

Odhalte, co algoritmické návrhové nástroje, jako je generativní návrh, znamenají pro budoucnost designu a inženýrství. Zjistíte, že byste se měli s těmito nástroji dobře seznámit a začít s nimi experimentovat. Autodesk totiž vidí v algoritmickém designu nedílnou součást budoucího navrhování a identity společností. Přinášíme vám pohled na věc dle odborníků z Autodesku.

 

Algoritmický design jako nový směr

V návrhářském a strojírenském odvětví existuje nová technologie, algoritmický design, který zaujal tisk i veřejnost. Podle odborníků ale většina zúčastněných podceňuje účinek těchto nástrojů na produkty a celé společnosti v budoucnosti.

Generativní návrhy nepovedou jen k revoluci ve výrobě produktů, v jejich vzhledu a výkonu, ale také donutí společnosti vyvinout nové způsoby vyjádření své firemní identity.

Jak funguje generativní design

Abychom pochopili směr uvažování Autodesku, je třeba nejprve poznat generativní design. To je proces, kdy návrhář zadá do počítačového programu všechny hranice a omezení fyzického návrhu, algoritmus poté provede velké množství výpočtů a přijde s celou sérií konceptů a variant.

 

 

Algoritmy totiž nejsou jen čísla, kódy, jsou to dokonale propracované systémy.

3 kroky algoritmického navrhování

  1. Vy zadáte vstupní požadavky, jako jsou pevnost, únosnost, přenesený výkon apod.
  2. Program navrhne různé tvary, zanalyzuje je, několikanásobně ověří vyrobitelné varianty.
  3. Doporučí nejoptimálnější variantu.

Algoritmický design objevuje možnosti mimo dosah lidské kapacity. Pomocí složitých výpočtů dokáže optimalizovat návrh do posledního detailu.

K čemu generativní design?

Základní algoritmické nástroje minimalizují množství použitého materiálu, ale zároveň maximalizují pevnost jednotlivých dílů. Pokročilejší nástroje, kterými disponuje například Fusion 360, přesahují tyto funkce o optimalizaci nákladů a vytvoření geometrie pomocí aditivních nebo subtraktivních technik.

To všechno vám (či celé vaší firmě) přinese neuvěřitelnou úsporu času. Jak při samotném návrhu, tak při jeho výrobě. Výrazně se zkrátí doba mezi první myšlenkou a uvedením produktu na trh.

Algoritmický design také přináší:

  • vyšší produktivitu díky rychlému získání tisíců iterací,
  • lepší využití lidských zdrojů,
  • zvýšení kreativity díky netradičním formám mimo rámec lidské představivosti,
  • snížení nákladů na výrobu.

Pro vaše produkty to znamená:

  • snížení hmotnosti,
  • zlepšení výkonu,
  • zvýšení strukturální integrity,
  • prodloužení životnosti,
  • snížení ceny díky nižším nákladům.

A tím se dostáváme k zákazníkům, kteří si vaši značku spojí s výrobky kvalitními a vymazlenými k dokonalosti.

Vaše značka půjde díky algoritmickému designu ruku v ruce se spokojenými a loajálními zákazníky.

Algoritmus jako značka

Je to působivé, že? Ale je to jen špička ledovce. Oblast optimalizace návrhů (a posléze produktů) je rozsáhlá. Co třeba dopad na životní prostředí? Již dnes generativní navrhování zohledňuje uhlíkovou stopu a jistě dokáže jít ještě dál. Co všechno chcete v algoritmu zohlednit? Dostupnost materiálu, dobu výroby? Seznam může být opravdu dlouhý.

Jakmile společnosti jako Autodesk zkrotí algoritmická řízení pro každou z těchto oblastí, současný obrovský výpočetní výkon bez problémů zvládne optimalizaci pro všechny zóny.

Hromadně a způsobem, kterým lidé nemohou.

Proto by v budoucnosti mělo být porozumění a schopnost manipulovat s takovými algoritmy hlavní dovedností každého zaměstnatelného inženýra nebo návrháře.

Váš produkt bude optimalizován k dokonalosti podle vašeho vlastního algoritmu. Váš algoritmus bude vaše značka.

Jaká je budoucnost algoritmického designu?

Postupně bude optimalizaci pomocí algoritmického designu používat každý. Alespoň tedy každý, kdo chce uspět. Produkty budou teoreticky stejné - optimalizovaný výkon, funkce, cena. Pak, stejně jako teď, musí vaše produkty od ostatních odlišovat vaše značka. Ale nemluvíme o logu. Jak jsme psali výše, v budoucnu to budou řádky kódu.

Algoritmy zahrnou do návrhových kritérií značku, aby bylo zajištěno rozpoznání produktu na trhu. Algoritmická kontrola značky zajistí, že bez ohledu na to, jaký produkt navrhnete, jak nebo kde ho vyrobíte, bude považován za jeden z vašich vlastních.

 

Přechod na plnou algoritmickou kontrolu bude postupný, ale podle Autodesku právě stojíme na jeho začátku. Ovládání generativního designu je nová dovednost a na trhu budoucnosti přežijí jen ti, kteří ji ovládají. Proto je důležité, aby se vaše společnost začala s algoritmickými návrhovými nástroji sžívat již teď. Alespoň podle Autodesku.

 

Pokud chcete proniknout do tajů generativního designu, vyzkoušejte Fusion 360.