portál uživatelů
softwarů Autodesk

Jak Arnold pomohl vytvořit revoluční trailer k rozšíření karetní hry Magic: The Gathering

Media and entertainment

Jak Arnold pomohl vytvořit revoluční trailer k rozšíření karetní hry Magic: The Gathering

Jak se tvořil trailer k rozšíření karetní hry Magic | cadclub.cz

Studio Axis pomocí programu Arnold vytvořilo trailer, který se přes noc stal senzací. Podívejte se, jak to probíhalo.

Trailery neboli krátké upoutávky, uvolněné několik měsíců před uvedením na trh, jsme zvyklí vídat u filmů, seriálů nebo videoher, ale rozhodně ne v případě karetních her. Natož jejich rozšiřujících balíčků. Ale legendární Magic: The Gathering není jen hra. S více než čtvrt století trvající historií a 20 miliony aktivních hráčů jde o popkulturní fenomén. A jedinečný trailer od společnosti Axis Studios způsobil obrovský poprask, díky němuž byl rozšiřující balíček Throne of Eldraine předurčený k úspěchu.

Magic: The Gathering dalece přesahuje hranice karetních her. Povědomí o ní zdaleka nemají jen nerdi a s láskou na ni i po patnácti a více letech vzpomínají ti, kteří kvůli pravidelným bitvám ve studovně dobrovolně chodili do školy minimálně hodinu a půl před začátkem vyučování. To je i případ autora článku.

Ale pojďme zpět k traileru na 82. rozšíření.

Ten zobrazuje dvě animované postavy z perníku, což v divákovi může ihned evokovat slavnou figurku ze Shreka. Nicméně ukázka se okamžitě stala internetovou senzací nikoliv kvůli pomrkávaní na jiný kult, ale z důvodu originálního konceptu a perfektní realizace.

Kreativci z řad Axios Studios vysvětlují, proč se 3 minuty a 50 vteřin trvající video během 24 hodin od zveřejnění objevilo na třetí pozici v žebříčku globálních trendů na YouTube a k dnešku zaznamenalo více než 9 milionu shlédnutí.

Zdroj obrázku

Zadání a uchopení

Jejich tým dostal od klienta několik načrtnutých kreativních konceptů a 14 týdnů na to, aby vytvořil finální verzi traileru, která pohne světem. Zástupci výrobce karetní hry se během celého procesu intenzivně angažovali a s vývojáři na každém kroku spolupracovali.

Bylo to ku prospěchu věci, protože u takhle zavedeného brandu s oddanou fanouškovskou základnou jsou určité věci, ze kterých nelze ustoupit. Zde šlo především o specifický vzhled a celkový dojem.

„U karetní hry Magic již dlouhé roky existuje nepsaný soubor pravidel, které je při práci s postavami třeba brát v potaz. Proto k nim přistupujeme velmi opatrně. Víme totiž, že je už před námi vyvíjela řada lidí a nejen fanoušci, ale i jejich tvůrci k nim mají srdcový vztah. Nelze tedy najednou změnit jejich podstavu. Potřebujete těm charakterům zůstat věrní. Ale zároveň je dále rozvíjet,“ vysvětluje kreativec z Axis Studios, který si nepřál uvádět své jméno.

Základní premisou byl příběh perníčkového páru, který si během obléhání hradu nejprve v jedné z komnat užívá idylického života, ale brzy poté o něj bude muset bojovat. Postupně proti rozlitému mléku, horké polévce a nakonec hladovému rytíři. A to vše za zvuků známé skladby I love you baby, jejíž tóny se spolu s atmosférou a náladou videa postupně mění.

 

 

Zdroj obrázku

Arnold zachránce

Axis předtím používal k tvorbě videí program Houdini a k renderování software Matra, ale na tento projekt se rozhodl vyzkoušet Arnolda. Proč?

„Museli jsme vytvořit velmi specifický vizuál, který bylo potřeba zasadit do námi vymyšleného prostředí. A vše skloubit s vhodným osvětlením. Jenže to by bylo až příliš časově náročné. Proto jsme se rozhodli použít software Arnold, s nímž bylo možné dosáhnout námi požadovaného vzhledu a zároveň zrychlit renderování,“ přiznává nejmenovaný zaměstnanec Axisu.

Podle něj byl přechod na software Arnold „bezbolestný“ a rychlý. Částečně za to může i dobrá pověst, která tento program předchází a díky níž pro většinu pracovníků dávalo smysl udělat tuto změnu, takže jí byli naklonění. A to je vždy základ úspěšné tranzice.

Zdroj obrázku

Axis na renderovacím programu Arnold oceňuje také podrobné tutoriály, ochotnou zákaznickou podporu a mnoho detailních podpůrných materiálů, které značně usnadňují přechod od původního softwaru k novému. V případě potřeby bylo vždy kam kouknout nebo koho se zeptat a pokaždé se brzy našlo řešení.

Trailer na rozšíření karetní hry Magic: The Gathering s názvem Throne of Eldraine byl první velkým, ale rozhodně ne posledním projektem studia Axis s programovacím softwarem Arnold. Od té doby ho využívají vždy, když jim to situace dovolí.

A vy můžete také.

Renderujte na špičkové úrovni

Chcete vytvářet co nejreálnější obrazy na základě počítačového modelu? Program Arnold vám to umožní. Podívejte se na seznam obchodů, kde ho můžete koupit.