portál uživatelů
softwarů Autodesk

Vliv normálových vektorů na vzhled objektu ve scéně

Komponenty sítě obsahují normály, vrcholy, plochy a hrany: ·Normála je vektor kolmý k ploše a směřující ven. ·Vrchol je bod, který vytváří roh plochy. ·Plocha je trojúhelníková nebo čtyřúhelníková čá…

Vliv normálových vektorů na vzhled objektu ve scéně

Komponenty sítě obsahují normály, vrcholy, plochy a hrany:

·Normála je vektor kolmý k ploše a směřující ven.

·Vrchol je bod, který vytváří roh plochy.

·Plocha je trojúhelníková nebo čtyřúhelníková část plošného objektu.

·Hrana je hranice plochy.

Ve výkresu mají všechny plochy čtyři vrcholy, výjimkou jsou plochy v mnohoúhelníkových sítích, které jsou považovány za sousedící trojúhelníky. Z rendrovacích důvodů je každá čtyřúhelníková plocha dvojicí dvou trojúhelníkových ploch s jednou společnou hranou.

 

  Základní pojmy využívané při popisu ploch