portál uživatelů
softwarů Autodesk

Jak provést migraci ze starších verzí CAD softwaru, 4. díl

Rozhodujeme se pro přechod Nejprve si zkusme určit, kdy je vhodné k migraci přistoupit. Tento krok byste měli učinit pouze, když dává smysl. Někdy se může stát, že jste donuceni používat novou verzi b…

Jak provést migraci ze starších verzí CAD softwaru, 4. díl

Rozhodujeme se pro přechod

Nejprve si zkusme určit, kdy je vhodné k migraci přistoupit. Tento krok byste měli učinit pouze, když dává smysl. Někdy se může stát, že jste donuceni používat novou verzi bez patřičné přípravy. Kdy je nejlepší čas k přechodu? Před začátkem nového projektu. Také je vhodné na nové verzi vyzkoušet pouze jeden projekt a ne provádět aktualizaci a přechod v celé firmě najednou. Tento postup může mít své kladné, ale i záporné stránky.

Klady – Zvýšenou produktivitu, kterou nová verze softwaru přináší, můžete využít v dalším projektu. Můžete si vybrat, které dodávané nástroje budete chtít použít. Neznamená to, že budete muset využít všechna vylepšení najednou. Ať už se jedná o sady listů, navigátora projektu, nebo Vault, volba bude vždy jen na vás. Vyberete si ty funkce, které vám pomohou projekt pozitivně ovlivnit.

Zápory – Problémy s aktualizací mohou pozměnit časový plán projektu. Školení a technické problémy mohou rovněž způsobit opoždění projektu. Po dobu než se uživatelé s novým softwarem sžijí, je pravděpodobný pokles produktivity. Všechny tyto okolnosti mají na projekt dopad.

Ujistěte se, že manažeři projektu chápou celou situaci. Seznamte je s problémy a okolnostmi, které výměnu softwaru provázejí.

Školení

Klady – Po úspěšně zvládnutém školení jsou vaši uživatelé připraveni k použití nového softwaru. Školení může vytvořit prostor pro migraci.

Zápory – Ke školení je nutný čas, který je zároveň potřebný i pro práci na projektu. Náhrada za tuto časovou ztrátu může být požadována po návratu pracovníků do zaměstnání.

Nový software se můžete začít učit před samotným spuštěním migrace, ale také můžete počkat, až budou hotovy všechny probíhající projekty, takže nebude hrozit časová ztráta.

Migrace vyžadována vašimi zákazníky

Klady – Pokud máte vy sami problémy s rozhodnutím k migraci, může být tento požadavek vašich klientů hnacím elementem k jeho uskutečnění. Spuštění přechodu na nový software může být velmi často hodně obtížné.

Zápory – Požadavek může přijít dříve, než budete připraveni. Vaši lidé ještě nemusí být proškoleni. Vzhledem k tomu, že vás k přechodu někdo nutí a nejedná se tak o vaše svobodné rozhodnutí, můžete být neochotní.

Rozhodnutí, zda migrovat na novou verzi nebo ne, může, ale také nemusí být, ve vašich rukou. Pokud ano, pečlivě si vše promyslete a na přechod se připravte. Pokud ne, měli byste na tuto událost být připraveni, protože se může stát nevyhnutelnou.

Začněte migraci s vašimi nejlepšími uživateli

Dovolte jim pracovat se softwarem co nejdříve. Nainstalujte novou verzi programu nejprve na jejich pracovních stanicích a dejte jim dostatek času k zapracování. Nechte je novou verzi otestovat a najít a dobré špatné věci, které se v ní vyskytují (v tomto stádiu ještě nový software aktivně nepoužívejte pro práci na projektech). Poté ať sepíší výsledek a dají vám jej k dispozici. Zjištěné klady aplikace pak můžete využít k přesvědčování ostatních uživatelů k přechodu. Také včas můžete odstranit slabá místa a zamezit tak pozdějším komplikacím.

Migrace malého týmu nebo celé kanceláře – měli byste zvážit, která varianta je pro vás nejvhodnější. Někteří se rozhodnou aktualizovat software v celé kanceláři najednou v průběhu několika dní, jiní přesunují na novou verzi malé týmy a postupně takto zabírají celou kancelář.

Rada: Čím větší je firma, tím menší by měly být skupiny pro migraci. Migrace velkých skupin najednou (30 a více) je obtížná. Menší týmy mají méně problémů. Z těchto problémů se můžete poučit a následný přechod na novou verzi může být u dalších skupin mnohem plynulejší.

Zajištění podpory před startem

Před spuštěním přechodu na nový software by s vámi mělo vedení plně souhlasit. Týká se to projektových manažerů, vedoucích, inženýrů a kohokoliv, kdo by mohl dopad migrace pocítit.

Dodavatelé: zapojte je také. Mohou vám poskytnout podporu a informace, které získali od jiných firem, kde už přechod proběhl.

Je důležité, abyste o problému informovali a zapojili všechny, kterých se přechod na nový software může týkat. Tento postup vám pomůže mnohé usnadnit a migrace tak bude mnohem plynulejší a s menšími problémy.

Zdroj: AUGI