portál uživatelů
softwarů Autodesk

Jak provést migraci ze starších verzí CAD softwaru; 5. díl

Načasování Díky správnému načasování můžete dosáhnout nejlepších výsledků. Pokud využíváte předplatného, nemusíte aktualizovat jen proto, že vyšel nový software. Můžete si zvolit čas. Pokud subscripti…

Jak provést migraci ze starších verzí CAD softwaru; 5. díl

Načasování

Díky správnému načasování můžete dosáhnout nejlepších výsledků. Pokud využíváte předplatného, nemusíte aktualizovat jen proto, že vyšel nový software. Můžete si zvolit čas. Pokud subscription nepoužíváte, musíte navíc uvažovat o rozpočtu na aktualizaci. Platí tedy, že aktualizovat byste měli pouze, pokud to má smysl.

§Před začátkem nového projektu. Toto může být vhodný čas k tomu, abyste z aktualizace vytěžili maximum a zvýšili produktivitu práce. Použitím nových funkcí v začínajícím projektu můžete zvýšit efektivitu potřebnou ke zmírnění dopadů přechodu na novou verzi.

§Po školení. Toto může být nejvhodnější čas k přechodu. Školení byste měli absolvovat před samotným rozmístěním softwaru. Uživatelé si ještě budou dobře pamatovat doporučené postupy a metody, což jim v práci pomůže.

§Když je to nutné. Může se stát, že požadavek k aktualizaci vzejde od vašeho klienta, nebo vyplyne ze samotného projektu. Mnoho manažerů projektů, nebo obecně vzato kompetentních lidí, může souhlasit s použitím specifických verzí softwaru nebo nástrojů v něm obsažených proto, aby zakázku, resp. nový projekt získali. Může se stát, že budete ke změnám donuceni.

Kde začít

Migraci začněte se svými nejlepšími uživateli. Nechejte jim dostatek času na vyzkoušení nové, popř. Beta verze. Dejte jim možnost si vše vyzkoušet ve skutečném prostředí, ne však na opravdových projektech.

Můžete si vybrat, zda migrovat malý tým, nebo celou kancelář. Zjistěte si poznatky jiných firem, které už migraci provedly. Čím větší firma, tím menší skupinky pro přechod. Ty se lépe spravují a snadněji se řeší jejich problémy. Zkušenosti pak můžete využít při migraci větších skupin.

Zajistěte si plnou podporu vedení vašeho podniku. Dříve nepodnikejte žádné kroky. Nezapomeňte také na dodavatele vašeho softwaru. Mají dobré znalosti o chování softwaru i jeho interakci s hardwarem. Mají kontakty na zákazníky, kteří celý proces přechodu na nový software absolvovali už dříve.

Co všechno a jakým způsobem převádět

1.Udělejte si seznam všeho, co potřebujete k úspěšnému dokončení projektů. S tímto seznamem si promyslete všechny problémy, které by se mohly vyskytnout. Zařaďte následující položky:
a) vaše uživatelské nástroje a programy
b) bloky
c) standardy

2.Projděte si seznam oblastí, které by mohly činit problémy a kde bude nutné udělat změny. Přemýšlejte o tom, co může mít na uživatele dopad, pokud to nedostanou předem připravené. Co budou potřebovat, aby zůstali produktivní? Co budou nejvíce postrádat?

3.Použijte pouze ty soubory, které budou potřeba. Přesuňte je do nových umístění pro novou verzi softwaru. Budete mít směsici starých a nových nástrojů. Nových a starých souborů. Ujistěte se, že je máte uloženy odděleně. Upravte nové soubory a kompletně je otestujte. Nechte vaše nejlepší uživatele, ať je také otestují a poslechněte si jejich názory.

4.Migrujte pouze nutné položky tak, jak v průběhu času vyvstane potřeba jejich použití. Cílem je zbavit se při přechodu na novou verzi starých, nepotřebných materiálů (souborů, atd.) a migrovat je pouze tehdy, pokud budou pro práci nezbytné.

5.Připravte na aktualizaci i pracovní stanice. Nainstalujte a otestuje software. Poznamenejte si, co funguje a co ne. Pamatujte na to, že každý uživatel může potřebovat odlišné druhy softwaru. Každá sada nástrojů musí být otestována. Nadefinujte si standardní platformu pro instalaci. Vytvořte si postupný seznam pro instalaci nástrojů. V jakém pořadí? Jaká budou uživatelská nastavení? Která uživatelská nastavení budou potřebná? Jakým způsobem se budou stará nastavení převádět?

6.Připravte uživatele:
a) školení
b) technická podpora – buď personál technické podpory, nebo uživatele, kteří mohou pomoci
c) nepřeceňujte uživatele v tom, jak rychle jsou schopni software pochopit

7.Informujte o vašich krocích vedení. Dejte jim dostatek informací ještě před samotnou aktualizací. Poskytněte jim údaje o tom, jak migrace ovlivní pracovní tok.

Zdroj: AUGI