portál uživatelů
softwarů Autodesk

Využití řešení Autodesk při obnově infrastruktury v Indonésii

Stavebnictví

Díky geoprostorovému řešení Autodesk je BRR schopno: – snížit náklady na implementaci a tvorbu geoprostorových dat o 95% – sdílet geoprostorová data dvakrát rychleji – vytvářet webov…

Využití řešení Autodesk při obnově infrastruktury v Indonésii

Díky geoprostorovému řešení Autodesk je BRR schopno:

– snížit náklady na implementaci a tvorbu geoprostorových dat o 95%

– sdílet geoprostorová data dvakrát rychleji

– vytvářet webové projekty

– importovat a pracovat s velkým množstvím datových formátů bez nutnosti konverze

Výzva

Tým BRR spolupracoval při rekonstrukci se všemi vládními institucemi, úřady, mezinárodními dárci a více než 150 nevládními organizacemi. Vzhledem k rozsáhlé síti partnerů a spolupracovníků bylo nutné zabezpečit rychlé a efektivní sdílení informací, aby každý měl zajištěn přístup k těm nejpřesnějším a nejaktuálnějším datům.

„V minulosti jsme se pouze snažili distribuovat náš rozsáhlý katalog mapových děl pomocí kopírky – tedy papírových kopií,“ říká Mulyanto Darmawan, vedoucí oddělení geoprostorových informací BRR. To bylo samozřejmě časově náročné i drahé, ale také velice frustrující pro pracovníky agentur a organizací čekající na informace. Tato omezení limitovala naše možnosti při distribuci geoprostorových dat a informací při obnově infrastruktury a pomoci trpícím v regionu Aceh.“

BRR hledalo cestu, jak efektivně spravovat, přistupovat a distribuovat nejaktuálnější prostorová data. „Zaměřili jsme se na návrh a výběr nejvhodnějšího systému pro vytvoření aplikace,“ říká Darmawan. „Věděli jsme, že jednotný webový systém, který umožní uživatelům získat prostorové informace přímo z naší databáze by velice pomohl všem zúčastněným subjektům.“

Řešení

Přestože BRR pracuje také s GIS systémy jiných dodavatelů, jako například ESRI, tak se rozhodla vytvořit svůj interaktivní webový GIS systém na platformě geoprostorových řešení Autodesk. „Autodesk MapGuide Enterprise byl nejsnazší a nejlepší software, jaký jsme testovali,“ říká Darmawan. „Webové GIS řešení nám umožnilo přímé stahování prostorových dat a podrobných map přímo z naší centrální databáze, díky čemuž jsme ušetřili více než 4 hodiny denně. Naši pracovníci oceňují na webovém řešení jeho jednoduchost a umožňuje jim zobrazit si potřebná data velice rychle a v jednotném rozhraní.“

BRR také používá AutoCAD Map 3D ke klasickým mapovým úkolům, kde využívá znalosti řešení AutoCAD u většiny pracovníků. To přináší výhody oproti klasickým GIS systémům, neboť není nutné dlouhé zaškolení. „Naši pracovníci jsou již seznámeni s prostředím AutoCAD, takže se snižuje potřebná doba k osvojení nového programu,“ říká Darmawan. „Přechod na AutoCAD Map 3D umožňuje pracovníkům plynule pokračovat se zpracováním dat. Rozdělení pracovní náplně nám pomáhá v rychlejším dokončování úkolů.“

Díky seskupení všech dat do centrální databáze může BRR zvyšovat a standardizovat jejich kvalitu. Webový přístup také umožňuje pracovníkům BRR zaměřit se na svoje úkoly a problémy místo hledání potřebných papírových map po šuplících. Díky tomu jsou také redukována zpoždění na projektech, neboť pracovníci mohou okamžitě distribuovat potřebné prostorové informace velkému množství odběratelů.

  vstupní rozhraní WebGIS aplikace

Interaktivní infrastrukturní informace

Výsledná webová GIS aplikace funguje jako interaktivní prostor pro pracovníky BRR, jejich partnery a jiné agentury, kteří zde mohou sdílet prostorová data, komentovat je či získávat zpětnou vazbu. „Možnost nahrávat svá projektová data a komentáře činí z webové aplikace více robustní systém,“ dodává Darmawan. „Ve výsledku je ale za kvalitu dat zodpovědné BRR, takže vždy vyhodnocujeme vstupní data a případně je upravujeme.“

Autodesk v roli konzultanta

Autodesk zdarma připravil školení pro pracovníky BRR, takže bylo možné využívat připravenou webovou aplikaci okamžitě, bez zbytečných prodlev. Tým konzultantů Autodesk také věnoval svůj pracovní čas a zkušenosti při vedení a zodpovídání dotazů týkajících se funkčnosti programu Autodesk MapGuide Enterprise.

Výsledek

V průběhu testování a vyhodnocování funkčnosti budovaného webového GIS systému, BRR vyzkoušel také podobný systém postavený na technologii .NET. Zakoupení a spuštění tohoto systémy by ale stálo 70 000 dolarů. „Během testování programu Autodesk MapGuide Enterprise jsme poznali jeho bohatou nabídku různých nástrojů a funkcí a přesvědčili jsme se, že implementace Autodesk MapGuide Enterprise je tím správným krokem. Díky řešení Autodesk jsme utratili pouze 4 000 dolarů a získali více funkcí,“ říkáDarmawan. „Ušetřili jsme 95% nákladů na vývoji a implementaci!“

  mapová aplikace BRR

FDO – přístup k datům

Webové GIS řešení přináší uživatelům snadné a přehledné ovládání, takže pracovníci BRR i jejich partneři mohou rychle porozumět rozvržení aplikace a bez problémů s ní pracovat. Aplikace využívá open-source technologii přístupu k datům FDO, což je softwarový nástroj umožňující hladkou integraci velkého množství různých formátů geografických dat. Díky tomu může uživatel pracovat s jedním pohledem na všechna data a nemusí ztrácet čas jejich vzájemnou konverzí a transformací.

Naši pracovníci využívají pro tvorbu většiny dat AutoCAD nebo AutoCAD Map 3D, ale některé tematické mapy jsou vytvářeny v prostředí ESRI ArcGIS. Díky MapGuide Enterprise můžeme snadno integrovat tato různorodá data a získat tak kompletní pohled na naše data,“ dodává Darmawan.

Další rozvoj

V současné době je webová GIS aplikace dostupná v rámci intranetu, ale BRR plánuje její zpřístupnění i pro externí uživatele v nejbližší době. „Také plánujeme integrovat do naší webové aplikace jiné systémy vytvořené spolupracujícími agenturami. Díky tomu by vzniklo jedno webové prostředí pro všechny rekonstrukční týmy v celé Indonésii,“ říká Darmawan. Ve stádiu plánování je integrace webového systému s databází RAND (Recovery Aceh Nias Database), která shromažďuje, analyzuje a zobrazuje data projektových fondů.

Na konci roku 2009 přejde celý systém pod správu místních úřadů regionu Aceh a Nias. „Doufáme, že na konci naší práce budou tyto regiony samy schopny pokračovat v rekonstrukci jejich domovů,“ dodává Darmawan. „Samotný systém byl uveden do provozu v roce 2007, tedy o celé dva roky dříve. Úspora času i peněz byla obrovská.“