portál uživatelů
softwarů Autodesk

Použití transformačního nástroje, Autodesk Map, 2. díl

Stavebnictví

V dnešním druhém dílu seriálu o používání transformačních nástrojů v programu Autodesk Map 2004 si ukážeme další část postupu, který jsem začali popisovat v předchozím díle. 3. Na příka…

Použití transformačního nástroje, Autodesk Map, 2. díl

V dnešním druhém dílu seriálu o používání transformačních nástrojů v programu Autodesk Map 2004 si ukážeme další část postupu, který jsem začali popisovat v předchozím díle.

3. Na příkazovém řádku (viz Obrázek 4) máte nyní výzvu pro zadání prvního zdrojového bodu (First source point).

 

Obrázek 4: Výzva příkazového řádku pro zadání prvního zdrojového bodu.

Pomocí myši klikněte na první zdrojový bod na parcele 2, což je levý spodní roh – vše je zřejmé z Obrázku 5.

 

Obrázek 5: Výběr prvního zdrojového bodu na parcele 2.

4. Po výběru prvního zdrojového bodu se na příkazové řádce objeví výzva pro zadání prvního cílového bodu (First destination point). Pomocí myši klikněte na první cílový bod, což je pravý spodní roh na parcele 1 (viz Obrázek 6).

 

Obrázek 6: Výběr prvního cílového bodu na parcele 1.

5. Opakujte stejný postup pro výběr druhého zdrojového bodu (levý horní roh na parcele 2) a druhého cílového bodu (pravý horní roh na parcele 1). Jakmile jsou i tyto body určeny, parcela 2 se automaticky přesune k parcele 1 (viz Obrázek 7).

 

Obrázek 7: Hotový upravený výkres po transformaci parcely 2.

Souhrn

Nástroj pro transformaci objektů má nezastupitelnou roli při práci s více sloučenými mapami od různých uživatelů, protože téměř vždy se v takovém případě vyskytne problém s nepřesným překrýváním shodných objektů. Nástroj pro transformaci objektů má však také svoje limity – je vhodný pouze pro případ, že objekty chcete na ploše mapy pouze posunout nebo otočit tak, aby byly zarovnány s jiným objektem. Nepoužívejte jej v případě, že chcete změnit rozměry objektu nebo chcete upravit pouze část objektu. V těchto případech můžete použít funkci Autodesk Mapu 2004 – Rubber Sheet, o které bude řeč v některém z příštích dílů našeho seriálu o Autodesk Mapu.