portál uživatelů
softwarů Autodesk

Jak technologie camera-to-cloud zefektivňuje výrobu filmů

Media and entertainment

Jak technologie camera-to-cloud zefektivňuje výrobu filmů

 

Technologie camera-to-cloud zefektivňuje filmové pracovní postupy a přitahuje globální pracovní sílu. Budoucnost filmového průmyslu je tady.

Filmový průmysl se během své historie mnohokrát přeměnil: z němého na mluvený, z černobílého na barevný, z analogového na digitální. Navzdory tomuto vývoji chová průmysl médií a zábavy (M&E) stále averzi ke změnám a silně se opírá o staré produkční modely. Digitální svět však nabízí zcela nové ekosystémy, které budou pro M&E velkým přínosem.

 

 

Začíná evoluce filmové tvorby

Se stále rostoucí poptávkou po vysoce kvalitním obsahu se v odvětví M&E vytvořil pocit naléhavosti. Produkční společnosti se potýkají s náročnými termíny, napjatými rozpočty i nedostatkem lidí. Výroba takového počtu filmů a pořadů, který spotřebitelé chtějí, není snadný úkol. Zejména při používání neefektivních pracovních postupů. Tento vývoj připravil půdu pro evoluci filmové tvorby.

Prvním krokem na cestě k velkým změnám je technologie camera-to-cloud, která zpřístupňuje záběry téměř okamžitě poté, co se kamery zastaví. S aktivy a daty centralizovanými v jednom systému se mohou filmoví a televizní profesionálové plně soustředit na narativní prvky a nepotýkat se s oddělenými pracovními postupy.

Cloud není v mediálním průmyslu novinkou. Netflix, Apple TV+ a další streamovací služby poskytují svůj digitální obsah virtuálně. Nyní však cloud proniká i do zákulisí filmové tvorby.

 

 

Jak pandemie změnila M&E průmysl

V závěrečných titulcích jakéhokoliv filmu nebo pořadu můžete vidět, že každý z nich vyžaduje talent stovek, někdy i tisíců lidí. Ale každý tým pracuje na své vlastní části s vlastní sadou digitálních nástrojů. Jejich spolupráce často vyžaduje fyzické spojení pracovních postupů a dat, jako je přeprava pevných disků do postprodukčního zařízení. Tyto pracovní postupy brzdí kreativní dynamiku, což je v zábavním průmyslu paradox.

Cloud byl ještě před několika lety vzdálenou budoucností. Pak zasáhla pandemie a výroba filmů se na měsíce zastavila. Když mohla znovu začít, na natáčení směly jen základní štáby – společnosti tak musely najít způsob, jak usnadnit tvůrčí spolupráci mezi režiséry, scénografy, kameramany a všemi ostatními. Technologie camera-to-cloud, jako například Autodesk Moxion:

  • nabídla průmyslu M&E způsob, jak se plnohodnotně vrátit do formy,
  • dokázala, že existuje i jiný způsob, jak vytvářet filmy.

Přístup filmových společností ke cloudovému tvoření je rozdílný. VFX společnosti Jellyfish Pictures a Misc Studios se do nových cloudových možností vrhly až během pandemie, ale například Untold Studios pracují v cloudu od svého vzniku. S nástroji jako Autodesk ShotGrid se Untold Studios velmi rychle uchytili a jejich seznam klientů se slibně rozrůstal. Cloudové pracovní postupy umožnily společnosti najímat talenty z celého světa a ani pandemie je nijak výrazně nezaskočila.

 

 

Jak funguje camera-to-cloud

Tradičně jsou nezpracované záběry natočené každý den v produkci připraveny ke kontrole až následující den. Ale s technologií camera-to-cloud jsou záběry k dispozici téměř ihned poté, co režisér zakřičí: „Střih!“ Data se zpřístupňují v reálném čase v průběhu celého cyklu výroby.

Díky tomu, že jsou vizuály dostupné tak rychle, mohou režiséři činit kreativní rozhodnutí už na place, což je vysoce efektivní. Díky přenosu z kamery přímo do cloudu může režisér a produkční tým zkontrolovat snímky okamžitě a ušetří tak spoustu času.

Tato technologie umožňuje také asynchronní kontrolu, lidé mohou sledovat záběry:

  • kdekoliv,
  • kdykoliv
  • a z jakéhokoliv zařízení.

VFX supervizoři mohou sledovat, co se děje na natáčení, a ihned poskytnout zpětnou vazbu, která usnadní postprodukci. Režisér může na natáčení dohlížet, aniž by byl fyzicky na place. Může vydávat pokyny v reálném čase.

Od předprodukce až po postprodukci mohou týmy čerpat informace, které potřebují, v momentě, kdy je potřebují. V cloudovém světě mohou střihači začít se svou prací, zatímco kamery stále běží. Cloud zkrátka spojuje všechny zúčastněné strany, aby pracovaly se stejnými informacemi a hladce poskládaly příběh dohromady.

 

 

Pracujte efektivněji a kreativněji

Tradiční výrobní procesy filmů připomínají štafetový závod, kdy jeden tým dokončí svou práci a pak teprve předá projekt dalšímu týmu. Funguje to, ale existuje lepší způsob.

Technologie camera-to-cloud umožňuje umělcům soustředit se na vyprávění příběhů bez mezikroků, které narušují jejich tvůrčí proces. Tento nový způsob práce podporuje kreativitu, umožňuje kontinuitu a zefektivňuje celý životní cyklus produkce. Budoucnost filmové tvorby je tady.